אודותינו שאלות נפוצות צור קשר מידע מתקדם לעובדים הרשמה לרשימת תפוצה פורומים קישורים מומלצים
   
מחלות נפש

חיפוש באינדקס המטפלים

מאמרים על הפרעות קשב וריכוז


מאת לאה דייויס , M.Ed. מומחית לחינוך בארצות הברית ומקדמת שירותי סיוע לתלמידים עם הפרעות קשב וריכוז. הרשימה הבאה עשויה לסייע למורים שעובדים עם תלמידי ADHD. לסקירה כללית של הפרעה זו רואה, " הפרעת קשב בילדים ". תרגם: ד"ר  אמיר שוורץ

מאת לאה דייויס , M.Ed. מומחית לחינוך בארצות הברית ומקדמת שירותי סיוע לתלמידים עם הפרעות קשב וריכוז..

הרשימה הבאה עשויה לסייע למורים שעובדים עם תלמידי ADHD. לסקירה כללית של הפרעה זו רואה, " הפרעת קשב בילדים ".

1 . להבין את המאבק יש תלמיד עם הפרעת קשב וריכוז ולספק סביבה מסודרת, בטוחה, צפויה בכיתה.

2 . ליצור מערכת יחסים אדיבים, עבודה עם הוריו של התלמיד . ללמוד על נקודות החוזק של הילד שלהם , חולשות, אינטרסים והישגים מחוץ לבית ספר . שאל מה שיטות הוראה היו יעילות ביותר עם ​​הילד שלהם . מתקשר לעתים קרובות ולשלוח עידוד הערות הבית.

3 . הפוך את הזמן לדבר עם התלמיד באופן אינדיבידואלי. להיות מכובד ולהביע עניין בהצלחה שלו או שלה בבית הספר על ידי שואל איך הוא או היא לומדת הטוב ביותר.

4 . החלט יחד על שלט א וקוד שאתה יכול להשתמש בו כדי להזכיר את הילד להיות על משימה. לדוגמא, ליצור קשר עין ולגעת באוזן שלך או להרים אובייקט מסוים. לחלופין, אתה יכול להחזיק את אצבע אחת או שתיים .

5 . הפוך כללים בכיתה ברורים ותמציתיים. לדון בהם דרך הפה ולפרסם אותם לשם עיון קל . הסבר את ההשלכות על התנהגות פסולה במונחים מובן ולאכוף אותם באופן עקבי. הימנע ממאבקי כוח.

6 . השתמש בשיטת נקודות , אסימונים , כוכבים, או בשיטות אחרות כדי לחזק התנהגויות מתאימות (ראה Rewardsבכיתה ) .

7 . שים לב ולספק משוב על כל שיפור בתחומי התנהגותו תואר אקדמי (ראה שבח אפקטיבי ) . הימנע מביקורת על הילד בנוכחות אחר .

8 . לתת כיוונים ב מונחים קונקרטיים פשוטים. פשט את ההוראות, משימות ומטלות על  הילד להשלים שלב אחד לפני שהוא מציג את הצעד השני .

9 . מחלקים שיעורים למקטעים קצרים יחסית ולהשתמש במגוון של עזרי הוראה כגון סרטים , קלטות, תוכנות מחשב  ועבודה בקבוצות קטנות כדי לחזק את הלמידה של הילד.

10. לספק  הזדמנויות תלמיד ADHD כדי להציג את כישוריו או שלה , כישרון ו / או יכולת מנהיגות.

11. היכונו למעברים על ידי מתן אזהרה כאשר שינוי עשוי להתרחש. מושג מוסיקלי עשוי להיות מועיל . נסה לנגן מוסיקה קלאסית או הקלטה של ​​קולות הטבע בזמן עבודה .

12 . יש לבצע פעילות גופנית אם ניתן לעמוד ולמתוח , לרוץ במקום , או תנועות  

13 . נייר קוד צבע לכל נושא. אם זמינים להשתמש מנייר בצבע כחול לבן , חום או אור למשימות בכתב.

14 . יצירת לוחות זמנים , קווי מתאר , רשימות, ו / או ספר שיעורי בית כדי לעזור לתלמיד לשמור המאורגן , כמו גם להגדיל את התקשורת בבית / בבית הספר. קלטת עותק של לוח הזמנים בכיתה אל  ועל שולחנותיו של הילד.

15 . לשנות את שיעורי הבית הנדרשים כדי להתאים לתלמידים שנפגעים קשות עם הפרעות קשב וריכוז . הימנע מהקצאה עסוקה, מיותרת.

16 . ילדי ADHD צעירים רגילים  להשאיר את טביעות ידיהם על החלק הקדמי והאחורי של תיקייה לשאת עימם לכל מקום שהם הולכים. יש להם למקם את ידיהם על ראשם של אלה לייחס כדי לעזור להם לזכור לשמור את הידיים שלהם לעצמם.

17 . להשהות לפני לשאול שאלות או לבקש מהילד קשוב שאלה כדי לקבל את המיקוד שלו או שלה. השתמש בשמו של התלמיד או אינטרסים בדרכים ניטרליות במהלך דיונים.

18 . להסתובב בחדרו ללטף את הילד בעדינות על הכתף או הקש על המקום בספרו של הילד כי הוא קרא שיעזרו לו או לה להישאר על משימה.

19 . יש למנוע את מירב הסחות הדעת כדי שהתלמיד יהיה מרוכז במטלה.יש להרחיקו מחלונות ותלמידים אחרים פעילים.  

20 . Watch עבור סימנים של הגדלת לחץ בילד היפראקטיבי . אולי אתה רוצה להפחית את עומס העבודה או לספק הזדמנות לילד כדי לשחרר קצת אנרגיה. לדוגמא, יש לתת לתלמיד לספק" מכתב חשוב "במעטפה חתומה לעוד מורה או מזכירת בית הספר שמבין את צורך של הילד לנוע.

21 . לספק הזדמנויות לפעילות גופנית. בחר את הילד היפראקטיבי כדי לחלק את העיתונים או לעשות את העבודה בכיתה אחרת שיכול לעזור לשחרר את האנרגיה אצורה ולתרום לתחושת ערך העצמי שלו או שלה .

22 . לעודד את הילד להשתמש בטכניקות ניטור עצמית כדי לעזור לפוקוס. לדוגמא, לאפשר לו או להשתפשף ולקרוא אובייקט אחר הצמוד לחלק התחתון של שולחן העבודה שלו.

23  . אפשר לתלמיד שנראה להיות רגיש לאור הניאון ללבוש מצחיה או כובע בייסבול בכיתה. כבה את הקבוצה של אורות הקרובים ביותר לחלונות או לעמעם את האורות בכיתה.

24 . להיות גמיש ולאפשר לילד עם הפרעת קשב וריכוז לקום או גוץ בכיסאו אם זה עוזר משימות מלאה הסטודנטים. או , תן לו או לה לשבת על הרצפה על ידך או על כדור גדול אם זה עוזר לילד לעשות את העבודה. יכול לשמש גם אוויר מלא כרית או אופני כושר נייחים שקטים עם שולחן המצורף.

25 . לרהט את שני שולחנות זה מול זה או Side-by- צד לתלמיד ADHD אחד. הילד יכול לנוע בחופשיות קדימה ואחורה או בטרקלין בין השולחנות , כל עוד הוא או היא נשארת במשימה ובאזור המיועד לכך.

26 . לספק אזור שקט חדרון או לתלמיד ADHD לשימוש בעת המום פעילות בכיתה.

27 . במידת צורך , לרהט אזור מסוים המסומן על ידי קלטת שהוא רק המקום שלו או שלה שאף אחד אחר לא יכול להיכנס. בזה התלמיד יכול לקום, לשבת על הרצפה , או להסתובב כדי להשלים משימות . עם זאת,הילד צריך להיות בשקט ולהישאר באזור , אלא אם כן קבל אישור לעזוב.

28 . עודד את הרגישות כילד לאינטראקציה עם בני גילם. אם הוא או היא חסרת מודעות חברתית , זה עשוי להיות מועיל כדי לומר משהו כמו , " מרי נראה אומלל כשדברת אליה. מה היא דרך נחמדה לבקש משהו ? " אם התלמיד קוטע עמיתים לעתים קרובות , להזכיר לילד להקשיב ראשון לפני מדבר.

29 . האם תלמידים מבוגרים או הורים מתנדבים לשמש כחונכים לתלמידים אלה.

30 . ליצור מערכת יחסים של שיתוף פעולה עם המורה לחינוך מיוחד , פסיכולוג בית הספר, יועצת בית הספר , למנהל ו / או מומחה אחר בבית הספר כדי לברר את המיקום הטוב ביותר לילד עם הפרעת קשב וריכוז .

תרגם: ד"ר  אמיר שוורץ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לדף הקודםלדף הבא
מכון סאלד
אודותינו שירותים למתמודד אינדקס מטפלים מחלות נפש
שאלות נפוצות מידע למשפחות קופות חולים צפיה בסרט "אמא לא משוגעת"
צור קשר תעסוקה בתי חולים רכישת ספרות מקצועית
הרשמה לרשימת תפוצה חוקים ותקנות ביטוח לאומי העשרה והשתלמויות
פורומים מערכות תומכות משרד הבריאות
© כל הזכויות שמורות ל"פורטל בריאות הנפש בישראל" בניית אתרים | אחסון אתרים