אודותינו שאלות נפוצות צור קשר מידע מתקדם לעובדים הרשמה לרשימת תפוצה פורומים קישורים מומלצים
   
מחלות נפש
חיפוש באינדקס המטפלים
דף הבית>>שירותים למתמודד>>שרותי שיקום>>תעסוקה>>10 טיפים לניהול בריאות נפשית למתמודד במקום העבודה

תעסוקה


תעסוקה לנפגעי נפש  תפקיד חיוני בתהליך ההחלמה , זה מאפשר לקדם אישית את עצמך,  להכיר אנשים חדשים , ללמוד מיומנויות חדשות, לשתף רעיונות וליצור תחושה של הישג. מתוך אתר Nami

תעסוקה לנפגעי נפש  תפקיד חיוני בתהליך ההחלמה , זה מאפשר לקדם אישית את עצמך,  להכיר אנשים חדשים , ללמוד מיומנויות חדשות, לשתף רעיונות וליצור תחושה של הישג. כל הדברים האלה בתעסוקה  מטרתם לשפר את ההערכה העצמית שלנו ולהניע אותנו להישאר וליהנות וגם התאוששות. עם זאת , יהיו ימים קשים וכמה מקומות עבודה הם מלחיצים. בהמשך תמצא כמה טיפים להכנה בכל יום ביום טוב.

1. מודעות עצמית  לכשרונות ותחומי העניין שלך . מה אתה עושה טוב? אם אתה יצירתי וליהנות משימוש בטכנולוגיה , עובד באמנויות גרפיות עשוי להתאים לך . מה מעניין אותך ? אם אתה מסייע וכמו להכיר אנשים חדשים, עובד בשירות לקוחות יכול להיות משהו שאתה נהנה. התשובות שלך הן חשובות, ככל שאתה אוהב את העבודה שלך , ככל שאתה רוצה להתעורר וללכת בכל יום לעבודה . יותר יש צורך במיומנויות שלך , ככל שאתה תרגיש מוערך ומוערך על ידי עמיתיך לעבודה .
    
2. לפתח שגרה . שגרה עושה את הדברים יותר קלים, וזאת כדי לקבל אותך להתחלה טובה, לפתח שגרה למתכונן לעבודה בכל בוקר. כדי לעזור לך לנהל את הזמן שלך, השתמש בשגרה שבועית למטלות כמו קניות בכל יום שישי או עושים הכביסה בימים שני. מתכנן להיפגש באופן שגרתי חבר לארוחת צהריים או לבקר בחנות האהובה . זה ייתן לך משהו מיוחד לצפות לו .
          
3. אל תשכח את הבריאות הפיזית. גוף בריא תורם לנפש בריאה. לצאת  לטיולים או לחדר הכושר יכול להיות משולב בתוך השגרה השבועית שלך . שיתוף  החברים שלך  או מציאת חבר חדש הוא דרך מצוינת לעשות את זה כיף .
        
4. הישאר מאורגן. להיות מאורגן הוא דרך מצוינת להפחית את הלחץ. השקעת זמן לחשוב על איך לארגן את העבודה שלך היא חכמה. זה מלחיץ כשאתה לא יכול למצוא את מה שאתה צריך או שאתה מאבד את המסמכים חשובים., ייתכן שתרצה להשתמש במתכנן או לוח שנה כדי לעקוב אחר הפגישות שלך . רשימת מטלות יכולה לשמור אותך על מסלול לפני מועד אחרון. מתן עדיפות לדברים באמצעות פוסט זה הערות או סימון לקידוד צבע הוא גם מועיל . עם זמן, תוכל למצוא את הכלים שעובדים הכי טוב בשבילך .
               
5. תגמל את עצמך . עבודה יכולה להיות קשה כל כך לתגמל את עצמך . קנה לעצמך משהו מיוחד אתה כבר רוצה או ללכת לראות סרט חדש. קח הפסקה . אתה ראוי לזה .
                   
6. פנה זמן לעצמך. יחד עם להישאר מאורגן ומתגמל את עצמך ,דרך חשובה כדי להפחית את הלחץ היא להפוך את הזמן להתרגעות . מה שזה לא הוא שעוזר לך להירגע אחרי יום או שבוע מלחיץ , לשמור אותו גבוה ברשימת סדרי עדיפויות שלך. זוהי הדרך הטובה ביותר כדי להישאר רעננים ובעלי מוטיבציה .
              
7. לנצל משאבים . יש כמה משאבים זמינים לך שיעזרו לך בעבודה :
              
8. השיקום מקצועי ( VR ) מסייע לאנשים עם מוגבלויות למצוא עבודה. שירותים הם מוגבל בזמן והתמקדו בהערכה , הכשרה והשמה בעבודה .
               
9. תעסוקה מיקום והתמיכה אישית ( IPS) נתמכת מסייעת לאנשים חיים עם מחלת נפש למצוא עבודה שתתאים לתחומי העניין והכישרונות שלהם ויהפכו לעובדים לטווח ארוך.
יש גם סיכוי משאבים זמינים במקום עבודה , כגון מידע על ייעוץ או יתרונות רפואיים כגון ביטוח רפואי, ימי מחלה או נכות שלך . להגיע אל מנהל המשאבים האנוש או אדם אחר שאתה סומך עליך יכול להיות מאוד שימושי.
                  
10. הקף את עצמך באנשים חיוביים . אל תבזבזו זמן ואנרגיה על אנשים שמביאים אותך למרמור ודיכאון .   לאחר מערכת תמיכה חזקה יכול לעשות את כל ההבדל בעולם. מצא את עמיתים לעבודה שאתה עובד היטב עם ולשמור על מנטליות צוות. עוזר יכול לעזור לך להישאר מאורגן. מישהו עם כישורי כתיבה חזקים יכול לערוך את העבודה שלך, ובתמורה , אתה יכול להציע לתרום משהו שאתה עושה טוב כשהם צריכים את זה.
קחו למשל את סביבת העבודה שלך. סביבת העבודה הפיסית שלך יכולה להיות השפעה עצומה על מצב הרוח שלך . דברים שיעזרו לך לעבור את היום יכולים להיות זמינים ,רשימת השמעה טובה ואוזניות, סוודר חם , צמח, כדור מתח ; באמת כל דבר שיגרום לך להרגיש יותר בנוח לאורך כל היום. שמירה על שולחן או משטח עבודה נקי ומסודר תעזור לך להתמקד בעבודה שלך ולהציג תדמית מקצועית לעמיתים לעבודה .
להבין ששום דבר לא מושלם. יש ימים שיהיו קשים יותר מאשר לאחרים. יש ימים שידרשו קצת יותר עבודה מאשר לאחרים. כל אחד עושה טעויות . ייתכן שתזדקק לכמה דקות נוספות כדי לקבל משהו מוגמר , אבל זה בסדר גמור. אל תתייאש . הישאר בטוחים - דברים כאלה כבר יש לי עבודה לעשות.

 מתוך אתר  nami

לדף הקודםלדף הבא
מכון סאלד
אודותינו שירותים למתמודד אינדקס מטפלים מחלות נפש
שאלות נפוצות מידע למשפחות קופות חולים צפיה בסרט "אמא לא משוגעת"
צור קשר תעסוקה בתי חולים רכישת ספרות מקצועית
הרשמה לרשימת תפוצה חוקים ותקנות ביטוח לאומי העשרה והשתלמויות
פורומים מערכות תומכות משרד הבריאות
© כל הזכויות שמורות ל"פורטל בריאות הנפש בישראל" בניית אתרים | אחסון אתרים