אודותינו שאלות נפוצות צור קשר מידע מתקדם לעובדים הרשמה לרשימת תפוצה פורומים קישורים מומלצים
   
מחלות נפש

חיפוש באינדקס המטפלים
דף הבית>>לימודים העשרה והשתלמויות>>מאמרים מקצועיים>>לחץ וחרדה>>6 דרכים לנקות את הבית כשאתה בדיכאון

לחץ וחרדה


בית נקי יכול לעזור לסובל מדכאון. למד מיומנויות התמודדות שיכול לעזור לך לטפל בעבודות הבית שלך.  מאת: Dennis Thompson Jr
אחד הסימנים העיקריים של דיכאון הוא כאשר אתה דוחה את הטיפול במטלות היום-יום, כגון:  ניקוי הבית שלך. דיכאון מותיר בך הרגשה מאוד ברורה  של "דאון" ועייפות. אתה פשוט נותן  לדברים לזרום בלי כל שליטה שלך.  למרבה הצער, בית מבולגן יכול להוסיף לאותן תחושות של דיכאון - יצירת מעגל הרסני שמזין את עצמו. ברגע שהבלגן גדול ומקבל יותר מדי כאוטיות,  אנשים הסובלים מדיכאון לא יכולים לדמיין איך להתחיל להתמודד עם חובות משקי הבית. הם מרגישים חסרי תקווה וחסרי אונים מול העומס והלכלוך, אשר מחזק את הדיכאון.

כאשר הבית לא מסודר מבולגן וכאוטי זה רק מוסיף עוד מציאות של המשך דכאון וחוסר מוצא מהמצב.
דיכאון ובית נקי

כיצד לשמור על ניקיונו כשאתה בדיכאון
מחקר שנערך לאחרונה מצא כי ביצוע של לפחות 20 דקות של פעילות גופנית יומית, כוללים עבודות בית,  גורם  לבריאות נפשית טובה יותר ומורידה סיכונים של קשיים מלווה בבעיות פסיכולוגיות וצורך בטיפול מעמיק.
אל תתנו כוח לדיכאון לך לחיות בבית מבולגן. הנה כמה דרכים להתמודד:

1. ניקיון ברגע שסיימת מטלה. לפעמים שמירה על הבית שלך נקי היא פשוטה: לא לגרום לאי - סדר בבית בשלב הראשון. לשטוף את הכלים שלך מייד אחרי השימוש בהם, במקום לתת להם לשבת בכיור, ולאחסן את הכלים שלך ברגע שתסיים עם הפרויקט. על ידי החזרת הכלים  למקום מייד לאחר שהשתמשת בהם. בהתנהגות זו אתה יכול למנוע עומס ותחושת כאוס בבית שבו אתה חי.

2. אתה יכול לקבוע סדרי עדיפות ב טיפול במטלות שתמנענה לכלוך וזוהמה שתתגבר אם לא תטפל.. לדוגמא, צחצוח הכלב או החתול שלכם אחת לשבוע, ניקוי עשבים מהגינה על כל עשבי הפרא מתגלגלת בבית שלך, שבו אתה סופו של דבר תצטרך משאבים רבים יותר לנקות

3. לא להתמהמה. כאשר יש לך דיכאון, זה קל למשוך את מטלות ואומרים שתעשה אותם מאוחר יותר - להילחם בדחף ולחיות בהווה.יהיה יותר קל זה יהיה לצמצם את הזמן והמאמץ הדרוש כדי לנקות אחרי יצירת הלכלוך למשל: ניגוב אחרי כתם רטוב מייד אחרי זה מתרחש הוא הרבה יותר קל משפשוף כתם קשוח, פריך ברגע שהוא מיובש. דיכאון עלול לגרום לך להרגיש עצוב או איטי, אבל טיפול במשימות הקטנות האלה יכול להציע לך תחושה של הישג וגאווה.

4. לחלק משימות ברות ביצוע. לתכנן לוח זמנים כך שמנקה רק חדר אחד או שניים בכל יום מול הצורך לנקות את בית כולו, אשר יכול נראה כמו משימה עצומה ומרתיעה.

5. אחסן חומרי הניקוי שלך בתבונה. לא להיות מסוגל למצוא את מוצרי ניקוי ההכרחיים נותן לך הזדמנות להפעיל את ידיך ואומרת, "למה לטרוח?" לא להיות מתוסכל - לוודא שיש לך מה שאתה צריך בהישג היד. שמור חומרי ניקוי אמבטיה, ניקוי השירותים בשירותים וחומרי ניקוי של מטבח במטבח. אם יש לך רצפת עץ בקומה הראשונה ושטיחים בקומה השנייה, לאחסן שואב האבק שלך למעלה לגישה קלה.

6. שים לב לאזורים עמוסים. אם אתה מרגיש עייף או מדוכא במיוחד, להתמקד בניקיון החדרים בהם המשפחה שלך מבלה את רוב זמנה.. להוציא  את האנרגיה שלך שבו הוא יעשה את הטוב ביותר.
חבל על המשפחה שלך. למה אתה צריך את כל הכיף? תן בני משפחת מטלות משק בית ספציפיים כדי להשלים. הקפד לתת להם לדעת שעל ידי סיוע בעבודות הבית, הם עוזרים לך להתמודד עם דיכאון.

זכור כי דברים לא יכולים להיות גרועים כמו שאתה חושב. שמונים אחוזים מאנשים עם דיכאון יכולים להשתפר עם טיפול נכון, לעתים קרובות תוך כמה שבועות. אתה לא צריך לתפקד  בתוך בית מבולגן בזמן שאתה בדיכאון. נקה \י  - על ידי  כך מקבל את הבית שלך כגורם תומך ולא מוסיף דכאון או מתח. שימוש נכון בניקוי  תוכל גם להסיר את עצמך ממקור המתח.
 
הערת המתרגם: הטיפים הללו מתאימים לכל אדם בלי קשר להיותו בדכאון. 

מתוך אתר Evry day health

 תרגם וערך אמיר שוורץ 

לדף הקודםלדף הבא
מכון סאלד
אודותינו שירותים למתמודד אינדקס מטפלים מחלות נפש
שאלות נפוצות מידע למשפחות קופות חולים צפיה בסרט "אמא לא משוגעת"
צור קשר תעסוקה בתי חולים רכישת ספרות מקצועית
הרשמה לרשימת תפוצה חוקים ותקנות ביטוח לאומי העשרה והשתלמויות
פורומים מערכות תומכות משרד הבריאות
© כל הזכויות שמורות ל"פורטל בריאות הנפש בישראל" בניית אתרים | אחסון אתרים