אודותינו שאלות נפוצות צור קשר מידע מתקדם לעובדים הרשמה לרשימת תפוצה פורומים קישורים מומלצים
   
מחלות נפש

חיפוש באינדקס המטפלים

מאמרים על הפרעות קשב וריכוז


החופש הגדול מגיע ואיתו עולה מפלס הלחץ בקרב הורים רבים. הורים לילדים עם הפרעות קשב וריכוז מתקשים לעיתים עוד יותר. ילדים אלו משתעממים מאוד מהר ומתחילים לדרוש תשומת לב רבה, ומההורים נדרשת סבלנות וזמן. מאת: ליאור יואל, פסיכולוג חינוכי מומחה


אז הנה כמה עצות לעזרה:

בנו עם הילדים מערכת שעות לחופש הגדול. חשוב להכניס פעילויות שהילד אוהב וירצה לבצע. אל תשכחו לגוון - הם ממצים מהר פעילות. 
      
בתקופת החופש חשוב להיות גמישים עם המערכת בהתאם לצרכים המשתנים, ולתת גם זמן חופשי למנוחה. מגיע להם – שנת הלימודים אינה קלה לילדים עם הפרעות קשב ולקויות למידה. 

כדי שלא יהיו תלויים בכם, הכינו איתם מראש רשימה של פעילויות מעניינות, מתוכם יוכלו לשלוף פעילות בזמנים ה"ריקים". תוכלו להפנות אותם לרשימה כל פעם שיעלה הצורך. אפשר להכין מראש חומרים ליצירה חופשית. אפשר אפילו לרשום תכניות טלוויזיה ומשחקי מחשב שאתם מאשרים. 

הכינו עם הילדים רשימה של חוקי הבית בחופש, ותלו במקום מרכזי. חלק מהחוקים יתייחסו אל ניהול עצמי וניהול הבית ותכניסו אותם גם אל מערכת השעות, למשל: לסדר את המיטה בבוקר, לצחצח שיניים, לאכול ארוחת בוקר, לפנות מהשולחן וכו'.. אל תצפו מהילדים לזכור לבד – כך תמנעו לפחות חלק מהחיכוכים, ותורידו מעצמכם חלק מהבלגן והעול . 
דאגו להרבה פעילות גופנית - תמצאו את הדרך בה הילדים יוכלו להיות פעילים במסגרת שתהיה נוחה לכם, וכך תורידו את מפלס החיכוכים הצעקות וההשתוללות בזמנים לא נוחים. 

זמן החופשה הוא זמן נהדר ללימודים חווייתיים. ילדים עם הפרעות קשב ולקויות למידה לומדים הכי טוב תוך כדי תנועה וחוויה. אפשר להעביר להם ידע רב בחודשיים הללו בכייף. יש פעילויות רבות חלקן חינמיות, ולמי שיש זמן אפשר להמציא פעילויות לבד. יש רעיונות רבים באינטרנט. את חוברות העבודה אפשר להשאיר לביה"ס.

הכינו מלאי של צ'ופרים, לא רק פרסים חומריים, כדי לקדם התנהגות חיובית ושתוף פעולה. הפרסים צריכים להיות מגוונים, אחרת יפסיקו להשפיע. 

תנסו לארגן ערבים משפחתיים רגועים בצוותא – הליכה משותפת בפארק, ארוחת ערב משותפת, להקריא סיפורים (הם לא חייבים לקרוא בעצמם אם קשה להם), להסתכל בתמונות משפחתיות, כיד הדמיון הטובה עליכם. 

שעת שינה – גם אם אתם מאפשרים גמישות בשעות שינה וקימה תדאגו לשני דברים: האחד – שעות שינה מספיקות. ילד עם ADHD וחוסר שינה זה מתכון לבלגאן. השני - גם לכם מגיע ערב רגוע –ניתן להגביל את הילדים לבילוי שקט בחדרם אחרי שעה מסויימת.

ואל תשכחו לקחת בייביסטר ולצאת לבלות לבד. חובה למלא מצברים.  www.adhd.city 

שיהיה חופש שמח ומהנה!

ליצירת קשר ישיר: http://www.adhd.city lioryoel@gmail.comנייד: 050-7856516 

באדיבות : גיא ברנע – יעוץ ניו מדיה  www.guy-barnea.co.il

לדף הקודםלדף הבא
מכון סאלד
אודותינו שירותים למתמודד אינדקס מטפלים מחלות נפש
שאלות נפוצות מידע למשפחות קופות חולים צפיה בסרט "אמא לא משוגעת"
צור קשר תעסוקה בתי חולים רכישת ספרות מקצועית
הרשמה לרשימת תפוצה חוקים ותקנות ביטוח לאומי העשרה והשתלמויות
פורומים מערכות תומכות משרד הבריאות
© כל הזכויות שמורות ל"פורטל בריאות הנפש בישראל" בניית אתרים | אחסון אתרים